Συχνές ερωτήσεις γονέων:
Τι θα πρέπει να προσέχει ο δάσκαλος της παράλληλης στήριξης
για τη λειτουργικότητα του παιδιού που συνοδεύει στο σχολείο;
Ανέχεται τη φυσική επαφή (αγκαλιά, γαργαλητό κατά τη διάρκεια της ξεκούρασης
Αναζητά την παρηγοριά όταν έχει χτυπήσει ή είναι στενοχωρημένος
Ανέχεται θορύβους ή κινήσεις άλλων που δουλεύουν ή παίζουν κοντά του
Αναγνωρίζει τα όρια χώρων διαφορετικών δραστηριοτήτων
Έχει κατάλληλη απόσταση σώματος από άλλα πρόσωπα σε διαφορετικό περιβάλλον
Κινείται ανάμεσα στο πλήθος αποφεύγοντας να αγγίζει ανθρώπους που είναι κοντά του
Έχει βλεμματική επαφή
Παρατηρεί τα πρόσωπα των άλλων
Παρατηρεί τους άλλους γύρω του ενώ ασχολούνται με κάποια δραστηριότητα
Αντιλαμβάνεται οπτικά όταν ένα οικείο πρόσωπο έρχεται και φεύγει
Μπορεί να δουλεύει μόνος του όρθιος ή καθιστός χωρίς να ενοχλεί
Απασχολείται στον ελεύθερο χρόνο ανεξάρτητος
Μετακινείται μαζί με την ομάδα σε διαφορετικούς χώρους
Ανταπόκριση στη βλεμματική επαφή
Ανταπόκριση και εκτέλεση οδηγιών: λεκτικές/οπτικές/νεύματα ή χειρονομίες
Διαφορετική απόκριση σε γνωστούς από ότι σε αγνώστους
Ανταποκρίνεται σε παροτρύνσεις για να απασχοληθεί τον ελεύθερο χρόνο του
Συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες όταν δίνονται απλές οδηγίες
Συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες μιμούμενος άλλους
Ανταποκρίνεται όταν του ζητηθεί βοήθεια
Ανταποκρίνεται στο χαμόγελο
Κάνει χειραψία
Επιλέγει να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες και χαίρεται για αυτό
Παίρνει πρωτοβουλία και αρχίζει μια δραστηριότητα ή ένα παιχνίδι με ένα ή περισσότερα πρόσωπα αυθόρμητα
Αναλαμβάνει πρωτοβουλία να βοηθήσει κάποιον χωρίς να του ζητηθεί
- Εναλλαγή σειράς: Περιμένει τη σειρά του
χωρίς να αγγίζει τους άλλους
χωρίς να φεύγει από τη γραμμή
κάνοντας επιλογές
χρησιμοποιώντας αντικείμενα και υλικά
εκτελώντας οδηγίες
συμμετέχοντας σε επιτραπέζιες δραστηριότητες-συμμετέχοντας σε αθλητικές δραστηριότητες
Ακολουθεί απλούς κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς
Θέτει κανόνες σε καινούριες καταστάσεις
Δέχεται επαναπροσδιορισμός διαφόρων κανόνων
Περιμένει να ολοκληρωθεί μια δραστηριότητα αλληλεπίδρασης χωρίς να διακόψει
Ανέχεται σύντομη διακοπή δραστηριοτήτων
Δείχνει σεβασμό για τα προσωπικά αντικείμενα και τον προσωπικό χώρο των άλλων ανθρώπων
Παρακολουθεί τις αντιδράσεις των άλλων και μεταβάλλει τη συμπεριφορά του ανάλογα
Συμμορφώνεται με κάτι που του ζητά ο δάσκαλος
Δίνει αντικείμενα στους γύρω του
Μοιράζεται υλικά με άλλος σε δομημένο περιβάλλον εργασίας/δομημένες δραστηριότητες ρουτίνας/ανεξάρτητες δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου
Στο πρόγραμμα
Στα υλικά
Στα πρόσωπα
Στις δραστηριότητες
Στον χώρο
Ζητά αντικείμενο
Ζητά και άλλο
Ζητά αγαπημένη δραστηριότητα
Ζητά επανάληψη της δραστηριότητας
Εκφράζει προτίμηση όταν του δίνεται η επιλογή
Ζητά βοήθεια
Ζητά άδεια
Αρνείται λεκτικά μια εργασία
Διατυπώνει ερωτήσεις
Αφήγηση-περιγραφή
Σχολιάζει
Παρέχει πληροφορίες
Αναζητά πληροφορίες
Εκφράζει συναισθήματα, ανάγκες, επιθυμίες, επιλογές
Αναπτύσσει δεξιότητες συζήτησης
Αυτοεξυπηρετείται
Πώς είναι οι σχέσεις του με τα άλλα παιδιά;
Πώς είναι οι σχέσεις του με τους ενήλικες;
Επίπεδο γνώσεων
Δεξιότητες γραφής
Δεξιότητες αδρής κίνησης