Καταρχάς εκτιμάται το αναπτυξιακό επίπεδο και η νευρολογική εικόνα του παιδιού για να αποκλειστεί οποιαδήποτε αναπτυξιακή διαταραχή. Κατόπιν, διερευνώνται τα εξής:
- Ποια είναι η ανεπιθύμητη συμπεριφορά;
- Τι κρύβεται πίσω από αυτή τη συμπεριφορά;
- Πώς, πότε, πόσο συχνά και κάτω από ποιες συνθήκες εκδηλώνεται;
Στη συνέχεια δίνονται κατευθύνσεις στους γονείς για να κατακτηθεί από το παιδί ο αυτοέλεγχος, να εκφράζει καλύτερα τα συναισθήματα του και να ενισχυθεί η κοινωνικότητα, να μην επηρεάζεται η μάθηση και αν χρειάζεται δίνονται οδηγίες για τροποποίηση περιβάλλοντος και εκπαιδευτικές τεχνικές.
Περισσότερες πληροφορίες και άρθρα της Δρ. Γκόλτσιου για τις διαταραχές συμπεριφοράς στην παιδική ηλικία μπορείτε να διαβάσετε εδώ.