Θεωρούμε ότι ένα παιδί έχει αναπτυξιακή καθυστέρηση όταν λειτουργεί /αποδίδει πολύ πιο κάτω ( 2 σταθερές αποκλίσεις) από την ηλικία του σε τουλάχιστον 2 τομείς από τους παρακάτω:
- γνωστικές ικανότητες
- λόγος
- αυτονομία
- κοινωνικότητα
- ικανότητα οργάνωσης
Ο έλεγχος της αναπτυξιακής καθυστέρησης περιλαμβάνει το ιστορικό, τη λειτουργική αναπτυξιακή εκτίμηση, τον εργαστηριακό, απεικονιστικό και γενετικό έλεγχο (όπου χρειάζεται) και τον συντονισμό της ομάδας θεραπευτών. Για να βαθμολογηθεί το διανοητικό πηλίκο, ζητείται από το παιδί να εκτελέσει μια σειρά δοκιμασίες σε διάφορους τομείς, για να αξιολογηθούν τόσο η δεξιότητά του να λύνει προβλήματα όσο και άλλες ικανότητές του.
Όσο νωρίτερα αποδεχτούν οι γονείς την κατάσταση, τόσο γρηγορότερα θα αρχίσει ο έλεγχος και η παρέμβαση, η οποία δεν αποσκοπεί στην αποκατάσταση της νοητικής μειονεξίας , αλλά στην εξασφάλιση της αυτονομίας.
Περισσότερες πληροφορίες και άρθρα της Δρ. Γκόλτσιου για το πότε ένα παιδί χρειάζεται αναπτυξιολογικό έλεγχο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Περισσότερες πληροφορίες για τους επαγγελματίες υγείας μπορείτε να διαβάσετε εδώ