ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

ΕΚΛΕΚΤΙΚΗ ή ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΛΑΛΙΑ !

Ο όρος «εκλεκτική» ή «επιλεκτική» αλαλία αναφέρεται σε απουσία λόγου που παρουσιάζει το παιδί σε επιλεγμένα περιβάλλοντα και καταστάσεις, ενώ κανονικά δεν παρουσιάζει καμία...

Περισσότερα

F.A.Q.

Δείτε τις απαντήσεις από τη Δρ. Γκόλτσιου, από τις πιο συχνές ερωτήσεις που έχετε για τα παιδιά σας.

Περισσότερα

τα νέα της Δρ. Γκόλτσιου

Griffiths Scales (1954 TO 2024) 70th Anniversary Celebration

06.11.2024 - 07:28

Η Δρ Γκόλτσιου παρακολούθησε το συνέδριο για τα 70 χρόνια χρήσης των Griffiths Scales. Ενδιαφέροντα θέματα που συζητήθηκαν:...

περισσότερα

Αναπτυξιακές διαταραχές: δεν θα έπρεπε οι παππούδες και οι γιαγιάδες να έχουν και αυτοί θέση;

12.03.2024 - 11:27

Σύμφωνα με το πλαίσιο που προτείνει η Διεθνής Ταξινόμηση της Λειτουργικότητας, της Αναπηρίας και της Υγείας (ICF) της ΠΟΥ, η οικογένεια...

περισσότερα

Όλα τα νέα

Για Επαγγελματίες

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΟΥΣ


Όταν ένα παιδί αντιμετωπίζει ένα αναπτυξιακό πρόβλημα, οι γονείς του επιθυμούν (όπως άλλωστε και όλοι οι γονείς):

  • Να ενημερωθούν το συντομότερο δυνατό. Θεωρούν ότι έχουν δικαίωμα να μάθουν όλα όσα οι επιστήμονες έχουν να τους πουν για το παιδί τους
  • Να ενημερωθούν μαζί: Αν είναι δυνατόν, καλό είναι να είναι και οι δυο γονείς παρόντες
  • Με διακριτικότητα και εχεμύθεια και με αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους και χωρίς διακοπές από κινητά κ.ά
  • Με ζεστό, φιλικό τρόπο και με προσπάθεια κατανόησης των συναισθημάτων τους, αλλά και με ψυχραιμία και χωρίς υπερβολκιούς συναισθηματισμούς από την πλευρά του ειδικού
  • Με ειλικρίνεια και εντιμότητα για το τι είναι δεδομένο και τι όχι
  • Με απλό, κατανοητό λεξιλόγιο, χωρίς την προσπάθεια να αποκρύψουμε αλλά ούτε και να κάνουμε διάλεξη: ο αναπτυξιακός παιδίατρος και οι γονείς έχουν ξεχωριστούς ρόλους απέναντι στο παιδί
  • Αφιερώνουμε αρκετό χρόνο να «ακούσουμε» όσα έχουν να μας πουν οι γονείς. Ίσως επίσης η αναφορά σε εμπειρίες και βιώματα άλλων γονέων να τους βοηθήσει
  • Θυμόμαστε πως είναι δικό τους πρόβλημα και δεν μπορούμε να μπούμε στη θέση τους, πρέπει να τους βοηθήσουμε να το αντιμετωπίσουν-το να λέμε «ξέρω πώς νιώθετε» δεν είναι έντιμο
  • Εξηγούμε στους γονείς ποια είναι η πορεία από εδώ και πέρα
  • Επιδιώκουμε να έχουμε συχνή επικοινωνία και τακτικές συναντήσεις με τους γονείς στο επόμενο χρονικό διάστημα
  • Αντιμετωπίζουμε με κατανόηση και σταθερότητα τις φάσεις σοκ-άρνησης-θυμού-θρήνου και αποδοχής που πρέπει να περάσει ένας γονιός
  • Είμαστε διατεθιμένοι να ακούσουμε ξανά τις ίδιες και τις ίδιες ερωτήσεις σχετικά με διάφορα θέμετα που αφορούν στο πρόβλημα του παιδιού τους, καθώς στις πρώτες συναντήσεις υπάρχει αρκετή συγχυση και ένταση από την πλευρά των γονιών
  • Παραπέμπουμε στα κατάλληλα άτομα για έλεγχο και παρέμβαση, με τα οποία έιμαστε σε επαφή και συζητούμε το συγκεκριμένο παιδί σε τακτά χρονικά διαστήματα
  • Τους εξηγούμε ότι θα λάβουν γραπτή αναφορά της αξιολόγησης και έτσι δεν είναι απαραίτητο να θυμούνται όλα όσα συζητήθηκαν σήμερα

περισσότερα σχετικά με τον αναπτυξιολογικό έλεγχο διαβάστε εδώ

 

προηγούμενο Όλα τα άρθρα

Δρ. ΚΩNΣΤΑΝΤΙΝΑ ΓΚΟΛΤΣΙΟΥ | © 2024 Web Design & Development by Generation Y