Συσχέτιση κινητικής επιδεξιότητας και ακαδημαϊκής επίδοσης στα μαθηματικά και στην ανάγνωση στην Α Δημοτικού.
Associations between motor proficiency and academic performance in mathematics and reading in year 1 school children: a cross-sectional study-Macdonald et al. BMC Pediatrics (2020)
Πρόσφατα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BMC μία διαστρωματική έρευνα των Macdonald et al από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Bond στην Αυστραλία, όπου εξετάστηκε η πιθανή συσχέτιση της επιδεξιότητας σε αδρή και λεπτή κίνηση με την ακαδημαϊκή επίδοση στα μαθηματικά και στην ανάγνωση σε παιδιά 6-7 ετών. Διαπιστώθηκε στατιστικά σημαντική συσχέτιση κυρίως της απόδοσης σε δοκιμασίες λεπτής κίνησης με την απόδοση σε ασκήσεις ανάγνωσης και μαθηματικών.
Η έρευνα αυτή έρχεται να τονίσει για μια ακόμη φορά πόσο σημαντική είναι παρακολούθηση και αξιολόγηση της λεπτής και αδρής κίνησης των παιδιών στα προσχολικά και πρώτα σχολικά έτη, για την μετέπειτα ομαλή ανάπτυξης της μαθησιακής διαδικασίας.
https://doi.org/10.1186/s12887-020-1967-8
Neurological features in infants with congenital heart disease
Σύμφωνα με μελέτη παιδιατρικής κλινικής ου πανεπιστημίου της Βοστόνης (Cardiac Neurodevelopmental Program at Boston Children’s Hospital Group) που δημοσιεύτηκε τον Δεκέμβριο του 2021, σχετικά με τα πιθανά νευροαναπτυξιακά προβλήματα των παιδιών που υποβάλλονται σε επεμβάσεις ανοικτής καρδιάς, αναφέρονται τα εξής:
- Οι νευροαναπτυξιακές διαταραχές είναι συνήθεις σε παιδιά που υπέστησαν χειρουργεία ανοικτής καρδιάς.
- Αν υπάρχουν ιατρικές επιπλοκές αυξάνεται ο κίνδυνος νευροαναπτυξιακών διαταραχών.
- Η νευροαναπτυξιακή εξέταση σε βρεφική ηλικία μπορεί να προβλέψει νευροααναπτυξιακά προβλήματα σε μεγαλύτερη ηλικία.
https://doi.org/10.1111/dmcn.15128
Δεκ 2020: Autism CRC early intervention report
Τον Μάιο του 2020, η οργάνωση Autism CRC (οργάνωση φορέων που προάγουν την έρευνα για την εκπαίδευση και την ποιότητα ζωής των παιδιών με αυτισμό και των οικογενειών τους) δημοσίευσε την ετήσια μελέτη τους σχετικά με τις καλύτερες πρακτικές πρώιμης παρέμβασης στα παιδιά με αυτισμό.
Σύμφωνα με την μελέτη αυτή, σημεία κλειδιά στην παρέμβαση/αντιμετώπιση είναι τα εξής:
Πολύ σημαντικός θεωρείται ο ρόλος των γονέων. Η παρέμβαση μέσω των γονέων ή με τη συμμετοχή των γονέων έχει σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα από ότι όταν γίνεται μόνο από θεραπευτές ή ειδικούς παιδαγωγούς.
Δεν υπάρχει ένας μόνος σωστός τρόπος παρέμβασης. Αυτό που έχει αποτέλεσμα για ένα παιδί μπορεί να μην έχει για ένα άλλο, η αντιμετώπιση πρέπει να εξατομικεύεται.
Κάποιες θεραπείες στοχεύουν σε κάποιους τομείς της ανάπτυξης και καλύπτουν κάποιες ανάγκες του παιδιού και κάποιες κάποιους άλλους, άρα δεν είναι όλες το ίδιο αναγκαίες και αποτελεσματικές σε όλες τις ηλικίες ή τις φάσεις ανάπτυξης του κάθε παιδιού.
Κάποιες θεραπείες μπορούν να γίνουν και ομαδικά και κάποιες άλλες όχι.
Τα οφέλη της παρέμβασης είναι περισσότερα όταν υπάρχει προσέγγιση του παιδιού και της οικογένειας από ομάδα ειδικών (Ιατρών, θεραπευτών και εκπαιδευτικών) που συνεργάζονται μεταξύ τους.