ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

ΕΚΛΕΚΤΙΚΗ ή ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΛΑΛΙΑ !

Ο όρος «εκλεκτική» ή «επιλεκτική» αλαλία αναφέρεται σε απουσία λόγου που παρουσιάζει το παιδί σε επιλεγμένα περιβάλλοντα και καταστάσεις, ενώ κανονικά δεν παρουσιάζει καμία...

Περισσότερα

F.A.Q.

Δείτε τις απαντήσεις από τη Δρ. Γκόλτσιου, από τις πιο συχνές ερωτήσεις που έχετε για τα παιδιά σας.

Περισσότερα

τα νέα της Δρ. Γκόλτσιου

Griffiths Scales (1954 TO 2024) 70th Anniversary Celebration

06.11.2024 - 07:28

Η Δρ Γκόλτσιου παρακολούθησε το συνέδριο για τα 70 χρόνια χρήσης των Griffiths Scales. Ενδιαφέροντα θέματα που συζητήθηκαν:...

περισσότερα

Αναπτυξιακές διαταραχές: δεν θα έπρεπε οι παππούδες και οι γιαγιάδες να έχουν και αυτοί θέση;

12.03.2024 - 11:27

Σύμφωνα με το πλαίσιο που προτείνει η Διεθνής Ταξινόμηση της Λειτουργικότητας, της Αναπηρίας και της Υγείας (ICF) της ΠΟΥ, η οικογένεια...

περισσότερα

Όλα τα νέα

Χρήσιμες οδηγίες

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ


1. Δεν πειράζει να πούμε σε έναν μαθητή με πρόβλημα όρασης "κοίτα" ή "δες". Πολλές φορές χρησιμοποιούμε αυτές τις εκφράσεις όταν θέλουμε να βοηθήσουμε κάποιον να  αντιληφθεί κάτι. Ακόμη και οι άνθρωποι με τέλεια όραση, χρησιμοποιούν άλλες αισθήσεις τους στο πλαίσιο της διερεύνησης του περιβάλλοντος.

2. Οι οπτικοακουστικές παρουσιάσεις γίνονται προσβάσιμες σε μαθητές με σοβαρά προβλήματα όρασης, παρέχοντας προφορικές εξηγήσεις. Διαβάστε τι γράφετε στον πίνακα και/ ή περιγράψτε τι απεικονίζετε στην παρουσίαση. Λέγοντας "εκεί" και επισημαίνοντας κάτι που ο μαθητής δεν μπορεί να δει δεν είναι χρήσιμα σε έναν τυφλό μαθητή. Αντ' αυτού, οι χωρικές κατευθύνσεις πρέπει να δοθούν από την πλευρά του ΜΑΘΗΤΗ. Να θυμάστε ότι αριστερά και δεξιά του μαθητή είναι απέναντι από τη δική σας όταν κοιτάτε το μαθητή.

3. Ενθαρρύνετε τον μαθητή με προβλήματα όρασης να κάθεται μπροστά και κοντά σας  για να βεβαιωθείτε ότι ακούει σωστά όλες τις οδηγίες/εξηγήσεις.

4. Τα φυλλάδια στην τάξη, ειδικά εκείνα με εικόνες ή διαγράμματα, χρειάζονται πολύ χρόνο για να μετατραπούν σε μορφές Braille και αφής ή λεκτικές περιγραφές.

6. O σπουδαστής με προβλήματα όρασης χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσει τις ασκήσεις σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά.

7. Η ανεξαρτησία του μαθητή είναι πρωταρχικής σημασίας! Να είστε υπομονετικοί. Παρατηρήστε το μαθητή, σιωπηλά, ενθαρρύνοντας ανεξάρτητες δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Περιμένετε μέχρι ο μαθητής να ζητήσει βοήθεια και δώστε του την ελάχιστη βοήθεια που απαιτείται, για την οικοδόμηση αυτοπεποίθησης και ανεξαρτησίας.

8. Αποφύγετε τις πόρτες και τα συρτάρια μισάνοιχτα ή καρέκλες έξω από κάτω από τους πίνακες και τα γραφεία. Εκπαιδεύεστε όλα τα παιδιά της τάξης ως προς αυτό.

9. Όταν δίνετε το λόγο στους άλλους μαθητές, προσφωνήστε τους με το όνομά τους, έτσι ώστε ο μαθητής με προβλήματα όρασης να μπορεί να μάθει να συσχετίζει ονόματα με φωνές συμμαθητών.

10. Ενθαρρύνετε τη χρήση της σωστής στάσης του σώματος από το μαθητή, την επαφή με τα μάτια όσο το δυνατόν περισσότερο και τις κατάλληλεw κοινωνικές δεξιότητες.

11.Πάντα να αντιμετωπίζετε τον σπουδαστή με προβλήματα όρασης ως ίσο με άλλους μαθητές. Αυτό περιλαμβάνει πειθαρχία και προνόμια, καθώς και συμμετοχή σε εξωσχολικές δραστηριότητες.

12. Δώστε στον σπουδαστή με προβλήματα όρασης συχνές ευκαιρίες να βοηθήσει τους άλλους.

13. Εξάλλου όλοι οι μαθητές, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με προβλήματα όρασης, μαθαίνουν εξατομικευμένα.

Για οδηγίες για την προαγωγή της ανάπτυξης παιδιών με προβλήματα όρασης σε μικρότερες ηλικίες διαβάστε εδώ

επόμενο Όλα τα άρθρα

Δρ. ΚΩNΣΤΑΝΤΙΝΑ ΓΚΟΛΤΣΙΟΥ | © 2024 Web Design & Development by Generation Y