ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

ΕΚΛΕΚΤΙΚΗ ή ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΛΑΛΙΑ !

Ο όρος «εκλεκτική» ή «επιλεκτική» αλαλία αναφέρεται σε απουσία λόγου που παρουσιάζει το παιδί σε επιλεγμένα περιβάλλοντα και καταστάσεις, ενώ κανονικά δεν παρουσιάζει καμία...

Περισσότερα

F.A.Q.

Δείτε τις απαντήσεις από τη Δρ. Γκόλτσιου, από τις πιο συχνές ερωτήσεις που έχετε για τα παιδιά σας.

Περισσότερα

τα νέα της Δρ. Γκόλτσιου

Griffiths Scales (1954 TO 2024) 70th Anniversary Celebration

06.11.2024 - 07:28

Η Δρ Γκόλτσιου παρακολούθησε το συνέδριο για τα 70 χρόνια χρήσης των Griffiths Scales. Ενδιαφέροντα θέματα που συζητήθηκαν:...

περισσότερα

Αναπτυξιακές διαταραχές: δεν θα έπρεπε οι παππούδες και οι γιαγιάδες να έχουν και αυτοί θέση;

12.03.2024 - 11:27

Σύμφωνα με το πλαίσιο που προτείνει η Διεθνής Ταξινόμηση της Λειτουργικότητας, της Αναπηρίας και της Υγείας (ICF) της ΠΟΥ, η οικογένεια...

περισσότερα

Όλα τα νέα

Αναπτυξιακή παιδιατρική / αναπτυξιολογία

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΟΛΟΓΙΑΣ


 

'Form M Revised Stanford-Binet Scales', IQ test, United States, 1937

Ο αμερικανικός ψυχολόγος Lewis Terman (1877-1956) που συνεργάστηκε με το σπουδαστή του Maud Merril (1888-1978) ανέπτυξαν το τεστ νοημοσύνης Στάνφορντ-Binet το 1937, βασισμένη στην εργασία του γαλλικού ψυχολόγου Alfred Binet (1857-1911) στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. Χρησιμοποίησε πρώτος τις μη λεκτικές δοκιμασίες με χάντρες, έγχρωμους κύβους και πίνακες μορφής. Το τεστ αυτό αναθεωρήθηκε το 1960.

 

 

 

 

 

'Passalong Test', psychological test, London, England, 1960-1990

Το τεστ Semeonoff-Vygotsky αποτελείται από 22 ξύλινους κύβους ποικίλων χρωμάτων, μορφής και πάχους. Αναπτύχθηκε το 1937 από Boris Semeonoff (1910-1998). Προσάρμοσε την προηγούμενη έρευνα του ρωσου ψυχολόγου LEV Vygotsky . Αυτό το τεστ χρησιμοποιήθηκε από το τμήμα ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ. Ο Semeonoff εξήγησε αργότερα ότι το αρχικό τεστ επινοήθηκε για να βοηθήσει τους επίλεκτους πράκτορες (κατάσκοποι και saboteurs) που εργάζονται για τους συμμάχους στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. `Απαιτούνταν λοιπόν «δοκιμές ικανότητας» που δεν ήταν βασισμένες στη γλώσσα καθώς οι περισσότεροι πράκτορες δεν μιλούσαν αγγλικά. Έτσι, μια εξέταση που βασιζόταν στον χειρισμό των αντικειμένων ελίχτηκε σε τεστ μέτρηση της αντίληψης.

 



Symbolic Play Test, United Kingdom, 1988


Αυτό το τεστ αξιολογεί τη δυνατότητα ενός παιδιού να μάθει τη γλώσσα. Τα νήπια παίζουν με τα παιχνίδια κάτω από κανέναν χρονικό περιορισμό και η συμπεριφορά τους παρατηρείται και αξιολογείται. Η συμβολική δοκιμή παιχνιδιού εφευρέθηκε το 1976 από τους ψυχολόγους Marianne Lowe και Anthony J. Costello. Η χρησιμοποίηση των παιχνιδιών στην ψυχολογική αξιολόγηση προήχθη αρχικά από την αναπτυξιολόγο Margaret Lowenfeld (1890-1973) στη δεκαετία του '20 και τη δεκαετία του '30. Η Lowenfeld αναγνώρισε ότι η γλώσσα δεν είναι συχνά ικανοποιητική ως εκφραστικό μέσο για τα παιδιά και ότι το παιχνίδι είναι ουσιαστικό στην ανάπτυξή τους.

 

 




Edrige-Green coloured bead test, England, 1885-1925


Το Edridge-Green coloured bead test χρησιμοποιήθηκε για τη διάγνωση της αχρωματοψίας. Δημιουργήθηκε από τον F. W. Edridge-Green (1863-1953). Ο ίδιος δημιούργησε τεστ που χρησιμοποιήθηκαν παγκοσμίως, κυρίως στην πολεμική αεροπορία. Το τεστ προσαρμόστηκε στο Λονδίνο από τους Reiner & Keeler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Rorschach Inkblot Test, Bern Switzerland, 1942

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alexander Performance Scale Test kit, Edinburgh, Scotland, 1946-1950


Το 1935 ο William Picken Alexander (1905-93), ανέπτυξε το Alexander Performance Scale Test που είχε ως σκοπό να διαπιστώσει ποιο τύπο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να ακολουθήσει ένα παιδί. Ο εκπαιδευτικός νόμος το 1944 κατέστησε την εκπαίδευση ελεύθερη μέχρι την ηλικία 15 και δημιούργησε τρεις τύπους σχολείων: σχολεία μέσης εκπαίδευσης με μια ακαδημαϊκή εστίαση, τεχνικά σχολεία που εστίασαν στην εκμάθηση ενός εμπορίου και δευτεροβάθμιων για τα παιδιά που δεν τοποθετήθηκαν σε κανένα των άλλων δύο τύπων.

 

 

 

 

 

 

 

 

Psychological sorting test, United States, 1945


Το Goldstein-Scheerer Object Sorting test χρησιμοποιήθηκε για να εκτιμήσει την αφηρημένη σκέψη και την κατανόηση εννοιών. Το τεστ αυτό δημιουργήθηκε για διάγνωση νευρολογικών προβλημάτων από τους Kurt Goldstein (1878-1965) και Martin Scheerer (1900-61).

 

 

 

 

 

 

 

 

Wechsler Intelligence Scale for Children, United Kingdom, 1974


Ο David Wechsler (1896-1981) ήταν ο εμπνευστής του the Wechsler Intelligence Scale for Children. Το περιέγραψε σαν ένα εργαλείο για να αξιολογούμε το δυναμικό ενός ατόμου, για σκόπιμη και χρήσιμη συμπεριφορά. Η αναθεωρημένη αγγλική έκδοση δημοσιεύθηκε από το National Foundation for Educational Research (NFER) το 1976. Ακολούθησαν μεταφράσεις και σταθμίσεις του τεστ σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Το WISC αποδείχθηκε ένα από τα αποτελεσματικότερα τεστ νοημοσύνης του αιώνα μας.

 

 

 



Nancy Bayley και Ruth Griffiths


...από τις πρωτοπόρους στον χώρο της αναπτυξιακής παιδιατρικής

 

 

 

Μερικά από τα τεστ που χρησιμοποιούνται σήμερα στην αναπτυξιακή παιδιατρική

επόμενο προηγούμενο Όλα τα άρθρα

Δρ. ΚΩNΣΤΑΝΤΙΝΑ ΓΚΟΛΤΣΙΟΥ | © 2024 Web Design & Development by Generation Y